Zorganizowane formy aktywności ruchowej w czasie wolnym, mają duży wpływ na wyzwalanie się i kształtowanie uzdolnień, rozwijanie aktywności społecznej, kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie, realizację własnych zamierzeń twórczych.
Najczęstsze formy spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów w Polsce
Odpowiedzi |
Dziewczyna |
Chłopak |
Razem |
|||
n |
% |
n |
% |
n |
% |
|
Spotkania towarzyskie |
27 |
75,0 |
27 |
72,7 |
54 |
78,5 |
Sport i rekreacja |
8 |
22,2 |
11 |
33,3 |
19 |
27,5 |
Radio |
4 |
11,1 |
1 |
3,0 |
5 |
7,6 |
Hobby |
7 |
10,4 |
3 |
9,0 |
10 |
14,5 |
Czytanie książek i czasopism |
5 |
13,8 |
3 |
9,0 |
8 |
11,6 |
Imprezy masowe(disco) |
5 |
13,8 |
2 |
6,0 |
7 |
10,1 |
Bierny odpoczynek (komputer) |
4 |
11,1 |
7 |
21,2 |
11 |
15,9 |
Z danych zawartych w powyższej tabeli wynika, że najczęstszymi formami spędzania czasu wolnego przez ankietowane dziewczęta (75,0%) i chłopcy (72,7%) są spotkania z koleżankami i kolegami. Na drugim miejscu młodzież zaznaczyła jako ulubioną formę spędzania czasu wolnego - uprawianie sportu i rekreacji. W ten sposób odpowiedziało 33,3% chłopców i 22,2 % dziewcząt. Zainteresowanie innymi formami przejawia więcej dziewcząt, czytają książki, czasopisma, słuchają radia oraz spędzają czas na imprezach masowych (disco).
Tylko (4,0%) dziewcząt i aż 21,0% chłopców spędza czas biernie, głównie przy komputerze.
Natalia Sieniutowicz
www.fit.pl