Pniewski Trainingspot jako pierwszy z ponad 2,5 tys. siłowni w Polsce uzyskał certyfikat zgodności z wymaganiami norm z serii DIN 33961, które po raz pierwszy zostały wdrożone w 2013 r. w Niemczech.
–Sprawdziliśmy przede wszystkim sposób zarządzania w Trainingspot, obowiązujące w nim procedury
bezpieczeństwa, kompetencje personelu, jakość opieki nad klientem, dostępność odpowiedniego sprzętu do
ćwiczeń oraz możliwość ćwiczeń grupowych – mówi Tomasz Marcinek, koordynator jednostki certyfikującej TÜV Rheinland Polska.
W procesie certyfikacji duży nacisk jest położony na organizację pracy zespołu studia fitness. Specjaliści sprawdzali, czy pracownicy Trainingspot mają określone funkcje oraz czy ich kompetencje są adekwatne do wyznaczonych zadań. Przy certyfikowaniu studia fitness sprawdzana jest także dostępność odpowiedniej liczby trenerów, łatwy dostęp do wykazu ich kwalifikacji oraz do harmonogramu zajęć grupowych. Studio starające się o certyfikat musi też przeprowadzać regularne wywiady z ćwiczącymi, monitorować ich postępy oraz określać skalę intensywności ćwiczeń. Sprawdzane są także podstawowe kwestie, takie jak uporządkowana dokumentacja, plan działań w przypadku sytuacji niebezpiecznych i zdarzeń losowych, czy higiena i komfort danego miejsca.
Oprócz personelu TÜV Rheinland Polska zbadał też przyrządy oraz warunki techniczne sali. Sprawdzane jest bezpieczeństwo sprzętu treningowego oraz otoczenia ćwiczących.
Badany jest stan nawierzchni, natężenie oświetlenia i dźwięku.
Monika Szczechowiak, właścicielka siłowni Trainingspot w Pniewach, podkreśla, że certyfikat ma dla studia podwójne znaczenie:
- Dokładamy wszelkich starań, by nasze usługi świadczone były na najwyższym poziomie. Certyfikat TÜV Rheinland Polska to dla nas potwierdzenie, że dotychczasowe starania miały sens. Nie będziemy ukrywać, że w dobie sporej konkurencji jest to także wyróżnik na rynku. Certyfikat zwiększy naszą rozpoznawalność i atrakcyjność dla klientów.
Sprawdzanie siłowni jest też tematem najnowszego filmu „Testerów Jakości” -kanału na Youtube, który jest częścią kampanii edukacyjnej TÜV Rheinland Polska. Ma ona na celu zwiększanie świadomości konsumentów, by kupując dany produkt zwracali uwagę na jego jakość oraz bezpieczeństwo dla zdrowia.
– Chcieliśmy pokazać naszym odbiorcom, na co zwracać uwagę, wybierając siłownię, jeżeli nie posiada ona certyfikatu jakości – mówi Milena Zielińska, kierownik ds. certyfikacji wyrobów TÜV Rheinland Polska, która sprawuje nadzór merytoryczny nad scenariuszami filmów.
„Testerzy” sugerują, by sprawdzać, czy personel jest odpowiednio wykwalifikowany oraz czy na siłowni jest odpowiednia ilość sprzętu, która gwarantuje wykonanie wieloaspektowego treningu.
Samodzielnie można też zwrócić uwagę na bezpieczeństwo nawierzchni oraz bezpieczeństwo strefy ćwiczeń na danym przyrządzie. Klient może również sprawdzić, czy pomieszczenia siłowni są dobrze zorganizowane,
np. osobno do ćwiczeń grupowych i treningu indywidualnego.