Dziewczynki, które do szkoły chodzą pieszo lub jeżdżą rowerem mają lepsze oceny na niż te, które dojeżdżają autobusem
fit.pl
2014-04-07 00:00
Udostępnij
Spacer do szkoły – lepsze oceny

Wyniki testów sprawdzających umiejętności matematyczne i werbalne hiszpańskich dziewczynek są lepsze jeśli te zamiast przyjeżdżać do szkoły autobusem przyjdą na pieszo lub przyjadą rowerem. Co ciekawe analiza badaczy nie wykazała podobnej zależności w przypadku chłopców.

Hiszpańscy naukowcy przeanalizowali wyniki testów 1,7 tys uczniów, a potem zapytali o sposób dotarcia do szkoły. Do chodzenia pieszo lub dojeżdżania rowerem przyznało się 65% uczniów. Po porównaniu ich prac kontrolnych okazało się, że dziewczynki, które przychodzą lub przyjeżdżają do szkoły rowerem miały średnio 53 pkt. Te, które dojeżdżały autobusem lub innym mechanicznym środkiem lokomocji uzyskały 49 pkt. Jednak w przypadku chłopców średnie wyniki testów praktycznie się nie różniły.

Zdaniem naukowców zdolności umysłowe poprawiają się wraz ze wzrostem pozaszkolnej aktywności fizycznej. Jednak w tym przypadku nie są w stanie na razie stwierdzić czy powodem lepszych wyników hiszpańskich dziewczynek jest sposób dotarcia do szkoły, sama aktywność fizyczna lub inny, nieznany czynnik. Czy godzina gry w koszykówkę przed wyjściem na autobus da takie same rezultaty jak godzinny spacer do szkoły? Odpowiedź przyniosą dalsze badania.

Mózg rozwijającego się dziecka przechodzi metamorfozę, której pomóc mogą ćwiczenia fizyczne. Poprawiają ukrwienie mózgu, co w efekcie może wpłynąć na poprawę koncentracji, pamięci i innych kluczowych procesów myślowych.

Najnowsze zalecenia dla dzieci i młodzieży zakładają minimum godzinę aktywności fizycznej dziennie utrzymanej w średnim tempie – np. szybki marsz lub jogging.

www.fit.pl