Zbiórka maskotek oraz późniejszy happening to nie tylko jeden z etapów programu, na którym młodzi ludzie organizują prozdrowotne akcje wśród lokalnych społeczności. To także przejaw oddolnej inicjatywy młodych ludzi na co dzień stykających się z osobami (dziećmi) chorującymi na raka. W Światowy Dzień Walki z Rakiem, obchodzony 4 lutego, uczniowie oraz nauczyciele zaplanowali specjalny happening o charakterze edukacyjnym, który odbędzie się przed głównym wejściem do Galerii Mokotów..
Na podstawie sprawozdań z organizowanych akcji prozdrowotnych, 100 najlepszych zespołów otrzyma zaproszenie do udziału w jednodniowym warsztacie kreatywnym, na którym zostaną zaprezentowane metody skutecznego tworzenia kampanii społecznych. W oparciu o zdobytą wiedzę, młodzież będzie musiała opracować projekt kampanii społecznej i przesłać go do organizatorów. Spośród wszystkich prac zostanie wyłoniony zwycięski projekt, na podstawie którego powstanie profesjonalna kampania propagująca profilaktykę nowotworową wśród społeczeństwa. W poprzednich edycjach programu „Mam haka na raka”, organizowanego przez Polską Unię Onkologii wzięło udział ok. 8500 uczniów.
www.dziecko.fit.pl